طراحی سایت و استراتژی افزایش فروش
اگر شما صاحب کسب و کار هستین، میتونید از این فرصت استفاده بکنید و از طریق طراحی فروشگاه اینترنتی، خدمات و محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار بدهید. ضمنا درصورتیکه وب سایت شما پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد ضمن ارائه محصولات باکیفیت و ضمانت های لازم به مشتریان اینترنتی در خصوص تعویض و یا پس گرفتن محصولات در صورت عدم رضایت، میتوانید نظر مشتریان زیادی را به سمت فروشگاه اینترنتی خود جلب کنید.
برای فروش موفق فقط طراحی سایت فروشگاهی کفایت نمیکنه و باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، مثل :
سایتی باید طراحی کنین که امکانات کامل در زمینه فعالیت و خدمات شما را داشته باشد
استانداردهای لازم در طراحی فروشگاه اینترنتی کاملا رعایت شده باشد
استانداردهای مورد نظر باید برای هرچه کاربردی تر بودن و استفاده آسان از طراحی سایت برای تمام مخاطبان باشد
اجرای استراتژی های لازم برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی طراحی شده و ثبت دامنه ارزان شناساندن آن به مخاطبان سایت
بهره گیری از بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)
برنامه ریزی صحیح و اصولی در بازاریابی اینترنتی
و در نهایت افزایش فروش سایت
دسته بندی مناسب محصولات
سعی کنید طراحی قالب و نوع چیدمان المان های سایت کاربر پسند باشه و کاربران با تعداد کمی کلیک (حداکثر 4 کلیک) به محصولات مورد نظر دست پیدا کند.
ناوبری navigation و کاربری راحت سایت
یکی از نکاتی که در ابتدای سئوی سایت طراحی فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار بدید دسته بندی مناسب محصولات هست. یک فروشگاه اینترنتی با توجه به حجم بسیار زیاد اطلاعاتی که داره، باید دارای ساختار و چیدمان قابل فهمی برای مخاطبان و در نهایت مشتریان سایت شما داشته باشه.
یا اگر فرآیند خرید در سایت شما پیچیده باشد، سبب سردرگمی خریدار میشود، در نتیجه کاربر از خرید منصرف خواهد شد، پروسه خرید در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید کاملا شفاف و آسان باشد تا وقتی کاربر محصولی را به سبد خرید اضافه میکند، اضافه شدن محصول باید کاملا محسوس باشد و سبد خرید باید در دسترس باشد تا پس از ورود به سبد خرید بداند که در هر مرحله باید چه کاری انجام دهد، بهتر است در طراحی وب طراحی سایت پزشکی فروشگاهی، بخش ثبت نام به صورت ساده و راحت در نظر گرفته شود تا کاربران هنگام ثبت نام در پروسه خرید با مشکل مواجه نشوند.
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :
استراتژی بازاریابی دیجیتال و چند روش بسیار مهم
انتخاب تصاویر برای محصولات در طراحی سایت فروشگاهی
باید تصاویر مناسب و کاملا با کیفیت از محصول و رنگ بندی آن نمایش داده بشه، در صورتیکه قصد دارین فروش و درآمد خوبی از هاست لینوکس داشته باشین حتما از یک عکاس حرفه ای استفاده کنین یا عکس های با کیفیت محصول و کالای خودتونو از اینترنت پیدا کنین.
نمایش پاپ آپ در سایت
فکر کنین کاربران شما به محض وارد شدن به سایت با تعدادی پاپ آپ روبرو بشن چه اتفاقی می افته؟ مسلما بیشتر بازدیدکنندگان شما از سایت خارج میشن. پس سعی کنین از پاپ آپ اصلا استفاده نکنین یا اگر استفاده میکنین در جای درست و به موقع استفاده کنین.
در نظر گرفتن تخفیف جهت خرید محصول
برای افرادی که عضو خبرنامه طراحی سایت شرکتی شما میشن درصد تخفیفی در نظر بگیرین اما توجه کنین که این درصد تخفیف وقتی برای کاربر مورد استفاده قرار میگیره که کاربر کاملا با سایت شما آشنا شده و از چگونگی دریافت تخفیف مطلع شده باشه. در این صورت کاربر به سایت علاقه مند شده و برای خرید بعدی به سایت شما بر میگرده که به این روش ریمارکت میگن که سعی میکنیم در یک مقاله در مورد حتما صحبت کنیم. حالا وقتی تخفیفی برای خرید کاربر در نظر میگیرین بهترین روش اینه که ثبت دامنه این تخفیف در سبد خرید کاربر نمایش داده بشه که سبب ترغیب در خرید میشه.
شبکه های اجتماعی این روزا نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما پیدا کردن. حتی اگه از اونها استفاده نکنیم از اثراتی که روی ما میزارند بی نصیب نخواهیم موند. توسعه و همه گیر شدن این شبکه ها باعث شده تا بازاریابان بخش مهمی از حواس خودشونو در استراتژی های بازاریابی معطوف به این بستر اجتماعی کنند. هر عملیاتی که با هدف تبلیغ محصول و خدمات در شبکه های اجتماعی صورت بگیره نوعی بازاریابی دیجیتالی است که تلاش میکنه بازدیدکنندگان وبلاگ، فالوورهای اینستاگرام و دنبال کنندگان صفحات اجتماعی و… را تحت تاثیر قرار بده.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا هم یکی از انواع جدید بازاریابی دیجیتاله. این روش با داستان گویی و روایت کردن مشتریان را به سمت محصول یا خدماتی سوق میده و پیش از اینکه نقش ناصح و مشاور را داشته باشه به یک دوست و همراه برای مشتریان بدل میشه. نوشتن محتوای مناسب تبلیغاتی یکی از روشهایی هست که بازاریابی محتوا روی اون متمرکز هست.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همون سئو
سئو به معنای بهینه سازی محتوای طراحی سایت فروشگاهی یا وبلاگ و… است. هدف از استفاده از این نوع بازاریابی دیجیتال اینه که محتوای تولیدشده در نتایج موتورهای جستجو به خوبی ظاهر بشه و از طریق به کار گرفتن کلمات کلیدی مناسب و صحیح گوگل و سایر موتورهای جستجو بتونن بهتر و بیشتر شما رو در معرض دید مخاطبان قرار بدن. روش های زیادی برای پیش برد سئو وجود داره که برخی از اون ها از سوی گوگل تقبیح و جریمه میشن.
بازاریابی موتور جستجو SEM
در استفاده از سئو با کمک اصولی که معرفی میکنه بدون پرداخت هزینه ترافیک طراحی سایت ارزان و… افزایش پیدا میکنه اما SEM شکل غیر رایگان و پولی افزایش ترافیکه. در واقع در این روش بازاریابی دیجیتالی شما با پرداخت مبلغی از قبل تعیین شده به موتورهای جستجوی قوی مانند گوگل از اون می خواین که مطالب و سایت تون رو در نتایج مختلف جستجوی کاربران بگنجاند.
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :
بهترین مشاغل برای سبک زندگی دیجیتال
بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک
در این روش هم بازاریابان به ازای هر کلیکی که روی تبلیغاتشون در بسترهای مختلف تبلیغاتی اینترنتی صورت میگیره باید مبلغی را پرداخت کنند. در واقع وبسایتهای دیگه با قرار دادن تبلیغات بازاریابان در محل مناسبی از طراحی سایت آژانس مسافرتی خودشون منجر به دیده شدن محتوای تبلیغاتی میشن و هر کلیک روی تبلیغ نیازمند پرداخت هزینه ای جداگانه است. یک زمانی تعیین مرزهای میان انواع مختلف بازاریابی دیجیتالی کمی دشوار میشه.
بازاریابی معرف آفیلیت مارکتینگ
در این روش بازاریابی دیجیتال هم سایر وبسایت ها و بسترهای آنلاین تبلیغاتی با معرفی محصول و خدمات شما مشتریان رو به سمت وب سایت شما هدایت می کنن. اگه در این کار موفق بودن و منجر به سوق دادن مشتری به سمت شما و خرید بشن درصدی را به صورت حق الزحمه از شما دریافت خواهند کرد. به این روش بازاریابی روش معرف یا همکاری در فروش گفته میشه. این روش را بلاگرهای پرمخاطب برای تبلیغ محصول یا خدمات سایرین استفاده میکنن.
بازاریابی ایمیلی
ایمیل هم یکی از عناصر مهم در بازاریابی دیجیتالی امروزه. در استفاده از این روش نباید خلاقیت را فراموش کنید. در واقع آنچه در این سبک از بازاریابی اهمیت داره تنها تهیه یک فهرست از ایمیل مخاطبان و مشتریان بالقوه و ارسال پیام هایی بی هدف به اون ها نیست. بلکه باید محتوای ایمیلی دقیق و جذابی رو در بازه زمانی منظمی به مخاطبان هدفگیری شده خودشون ارسال کنین تا نتایج مناسب به دست بیارید.
بازاریابی رادیویی
شاید این مورد رو این روزا کمتر ببینید و فکر کنین که رادیو دیگه اون طورها که باید در مسیر موفقیت نیستش. اما به هر حال هنوز هم یکی از مصادیق بازاریابی دیجیتالیه و میتونین از اون در بین برنامه های رادیویی با پخش آگهی و تبلیغات یا با حمایت از برنامه های رادیویی به عنوان اسپانسر استفاده کنین.